Правила догляду за цитрусовими рослинами
Сторінка 1 з 1
Правила догляду за цитрусовими рослинами
1. Після отримання рослини, рекомендується перевірити її на наявність шкідників (щитівка, павутинний кліщ, білокрилка).
2. Поставити в окреме світле приміщення, для карантину і адаптації на 2 тижні.
3. Перевірити кореневу систему та грунт.
4. Зробити обрізку, сухих або пошкоджених гілок.
Рослина не переносить:
- Різкої зміни місця та постійного обертання. Це потрібно робити поступово на 10°.
- полив холодної води (поливаєм водою кімнатної температури).
- сильно хлоровану (потрібно відстояну).
- постійного поливу (заливу) та повного пересихання.
- різких змін температур, (особливо зимою коли крона в теплі, а грунт холодний). Це приведе до опадання листя.
- підживлення в осінньо - зимовий період. (Це приведе до опіків кореневої системи та листя).
- заглиблення кореневої шийки.
- пересадку у великий об'єм контейнера. (Слід робити це поступово на 3-4см).
- сильної обрізки.
Грунт для цитрусових:
Грунт для цитрусових вибирають спеціальну, що відповідає певним вимогам кислотності і однорідності. Рівень ph 5,5 - 6-5.
Земля для цитрусових не повинна бути важкою, навпаки: їм більше підходять легкі, пухкі, добре дреновані грунти, здатні забезпечити швидке поглинання вологи і вільний доступ повітря до коріння. При цьому надлишкова рихлість теж не вітається, чистий торф не підійде. А ось його суміш з більш жирними, поживними грунтами цілком годиться. Ще краще використовувати суміш чорнозему, багата поживними речовинами.
Для приготовлення субстрату берем: чорнозем 30%, торф верховий 40%, перліт 10%, пісок крупнозернистий (промитий) 10%, біогумус 10%.
Правила пересадки:
Субстрат повинен бути нейтральний 5,5-6,5ph.
Молоді деревця, що активно ростуть, щорічно пересаджують в горщик більшого розміру методом перевалки. Багаторічні плодоносні цитрусові турбують раз на 5-6 років. Сигналом до пересадки може служити поява коренів з дренажного отвору.
Вимоги до проведення робіт такі ж, як і для більшості кімнатних рослин:
Кращий час переселення в новий горщик — весна. Допускається робити це і влітку, але у виняткових ситуаціях.
Дренажний отвір в дні не виключає необхідності укладання дренажного шару на менше 3-4 см.
Зі старого горщика у новий рослину переносять з грудкою землі, попередньо ретельно зволоженою.
Посадка повинна бути не вища і не нижча: коренева шийка — на тому ж рівні, що і в попередньому горщику.
Порожнини, які залишилися між грудкою і стінками горщика, заповнюють приготовленим ґрунтом, землю ущільнюють, поливають.
Після пересадки на 2-3 дні краще притінити.
Температура і освітлення:
Освітлення повинно бути хорошим: орієнтуємося на південно-західні та південно-східні вікна. Уникаємо попадання прямих сонячних променів.
Полив і обприскування:
Температура води для поливу повинна бути на 1-2°C вище, ніж температура повітря в кімнаті.
Вода потрібна м'яка: дощова, від талого снігу, якщо водопровідна, то відстояна.
Поливають рівномірно змочуючи весь субстрат.
Поливають помірно, але регулярно, влітку через день, взимку — раз на тиждень, головний критерій — верхній шар ґрунту в горщику повинен просихати.
Основні правила поливу горшочних рослин:
1. Періодично перевіряйте стан грунту. Поливати рослину потрібно тоді, коли грунт в горщику стає сухою на дотик. Ще правильніше взяти частинку грунту з глибини декількох сантиметрів і спробувати її зліпити, сильно стиснувши між пальцями. Якщо грудочку не утворюється - обов'язково потрібно поливати. Якщо утворюється - немає.
2. Не допускайте пересихання грунту до в'янення листя. Найчастіше це закінчиться повним листопадом і якщо навіть рослина вдасться врятувати - воно буде довго відходити від такого стресу.
3. Поливати потрібно так, що б з дренажних отворів витекло невелика кількість води. Якщо перелили, обов'язково злийте надлишки води з піддону.
4. Не використовуйте для поливу, хлоровану, жорстку і холодну воду. Найкраще підходить дощова. У ній, до речі, і добрива розчиняються без утворення шкідливих речовин, як це буває з іншими природними водами.
5. Влітку рослини найкраще поливати рано вранці або пізно ввечері, щоб не допускати різкого охолодження коренів в жаркий день, коли листя активно втягує воду.
6. Взимку рослини краще поливати в першій половині дня.
7. В умовах холодної зимівлі поливи потрібно звести до мінімуму.
8. Якщо грунт в горщику довго не просихає потрібно або змінити склад грунту, зробивши її більш пухкою, або змінити розмір горщика на менший. Тобто і в тому і в іншому випадку потрібна пересадка, що б не допустити загнивання коренів.
Неприйнятні для посадки:
важкі суглинки — вони швидко висихають і, розтріскуючись, пошкоджують корені, при надмірному зволоженні сприяють їх загниванню;
піщаний ґрунт — вода і поживні речовини у ньому не затримуються, через їх вимивання рослини «голодують»;
торф — через свою кислотність пригнічує зростання, швидко пересихає.
Обприскування проводиться раз в місяць.
Внесення добрив:
Найбільшу потребу в поживних елементах цитрусові рослини відчувають навесні перед початком цвітіння. Весь період вегетації — з весни до осені — підживлення вносять один раз на два тижні. Зазвичай, це розчини комплексних мінеральних добрив, можливі розчини органіки (коров'як, пташиний послід). У період цвітіння і плодоношення зростає потреба у фосфорі і калії.
Всі добрива вносять після поливу, на вологий ґрунт, щоб уникнути опіку коренів. Якщо стиглі плоди будуть вживатися в їжу, то хімію можна замінити біогумусом.
Надлишок lпідживлення, як і його нестача, негативно позначається на рослині. Незасвоєна частина підживлення губить кореневу систему. Дефіцит поживних елементів не дозволить дереву правильно розвиватися, цвісти і плодоносити.
Період зимою
При відносному спокої:
-Температуру повітря підтримують не нижче 5-6°С. Оптимальна 10-15°С.
-Поливають рідко.
-Забезпечують додаткове освітлення.
2. Поставити в окреме світле приміщення, для карантину і адаптації на 2 тижні.
3. Перевірити кореневу систему та грунт.
4. Зробити обрізку, сухих або пошкоджених гілок.
Рослина не переносить:
- Різкої зміни місця та постійного обертання. Це потрібно робити поступово на 10°.
- полив холодної води (поливаєм водою кімнатної температури).
- сильно хлоровану (потрібно відстояну).
- постійного поливу (заливу) та повного пересихання.
- різких змін температур, (особливо зимою коли крона в теплі, а грунт холодний). Це приведе до опадання листя.
- підживлення в осінньо - зимовий період. (Це приведе до опіків кореневої системи та листя).
- заглиблення кореневої шийки.
- пересадку у великий об'єм контейнера. (Слід робити це поступово на 3-4см).
- сильної обрізки.
Грунт для цитрусових:
Грунт для цитрусових вибирають спеціальну, що відповідає певним вимогам кислотності і однорідності. Рівень ph 5,5 - 6-5.
Земля для цитрусових не повинна бути важкою, навпаки: їм більше підходять легкі, пухкі, добре дреновані грунти, здатні забезпечити швидке поглинання вологи і вільний доступ повітря до коріння. При цьому надлишкова рихлість теж не вітається, чистий торф не підійде. А ось його суміш з більш жирними, поживними грунтами цілком годиться. Ще краще використовувати суміш чорнозему, багата поживними речовинами.
Для приготовлення субстрату берем: чорнозем 30%, торф верховий 40%, перліт 10%, пісок крупнозернистий (промитий) 10%, біогумус 10%.
Правила пересадки:
Субстрат повинен бути нейтральний 5,5-6,5ph.
Молоді деревця, що активно ростуть, щорічно пересаджують в горщик більшого розміру методом перевалки. Багаторічні плодоносні цитрусові турбують раз на 5-6 років. Сигналом до пересадки може служити поява коренів з дренажного отвору.
Вимоги до проведення робіт такі ж, як і для більшості кімнатних рослин:
Кращий час переселення в новий горщик — весна. Допускається робити це і влітку, але у виняткових ситуаціях.
Дренажний отвір в дні не виключає необхідності укладання дренажного шару на менше 3-4 см.
Зі старого горщика у новий рослину переносять з грудкою землі, попередньо ретельно зволоженою.
Посадка повинна бути не вища і не нижча: коренева шийка — на тому ж рівні, що і в попередньому горщику.
Порожнини, які залишилися між грудкою і стінками горщика, заповнюють приготовленим ґрунтом, землю ущільнюють, поливають.
Після пересадки на 2-3 дні краще притінити.
Температура і освітлення:
Освітлення повинно бути хорошим: орієнтуємося на південно-західні та південно-східні вікна. Уникаємо попадання прямих сонячних променів.
Полив і обприскування:
Температура води для поливу повинна бути на 1-2°C вище, ніж температура повітря в кімнаті.
Вода потрібна м'яка: дощова, від талого снігу, якщо водопровідна, то відстояна.
Поливають рівномірно змочуючи весь субстрат.
Поливають помірно, але регулярно, влітку через день, взимку — раз на тиждень, головний критерій — верхній шар ґрунту в горщику повинен просихати.
Основні правила поливу горшочних рослин:
1. Періодично перевіряйте стан грунту. Поливати рослину потрібно тоді, коли грунт в горщику стає сухою на дотик. Ще правильніше взяти частинку грунту з глибини декількох сантиметрів і спробувати її зліпити, сильно стиснувши між пальцями. Якщо грудочку не утворюється - обов'язково потрібно поливати. Якщо утворюється - немає.
2. Не допускайте пересихання грунту до в'янення листя. Найчастіше це закінчиться повним листопадом і якщо навіть рослина вдасться врятувати - воно буде довго відходити від такого стресу.
3. Поливати потрібно так, що б з дренажних отворів витекло невелика кількість води. Якщо перелили, обов'язково злийте надлишки води з піддону.
4. Не використовуйте для поливу, хлоровану, жорстку і холодну воду. Найкраще підходить дощова. У ній, до речі, і добрива розчиняються без утворення шкідливих речовин, як це буває з іншими природними водами.
5. Влітку рослини найкраще поливати рано вранці або пізно ввечері, щоб не допускати різкого охолодження коренів в жаркий день, коли листя активно втягує воду.
6. Взимку рослини краще поливати в першій половині дня.
7. В умовах холодної зимівлі поливи потрібно звести до мінімуму.
8. Якщо грунт в горщику довго не просихає потрібно або змінити склад грунту, зробивши її більш пухкою, або змінити розмір горщика на менший. Тобто і в тому і в іншому випадку потрібна пересадка, що б не допустити загнивання коренів.
Неприйнятні для посадки:
важкі суглинки — вони швидко висихають і, розтріскуючись, пошкоджують корені, при надмірному зволоженні сприяють їх загниванню;
піщаний ґрунт — вода і поживні речовини у ньому не затримуються, через їх вимивання рослини «голодують»;
торф — через свою кислотність пригнічує зростання, швидко пересихає.
Обприскування проводиться раз в місяць.
Внесення добрив:
Найбільшу потребу в поживних елементах цитрусові рослини відчувають навесні перед початком цвітіння. Весь період вегетації — з весни до осені — підживлення вносять один раз на два тижні. Зазвичай, це розчини комплексних мінеральних добрив, можливі розчини органіки (коров'як, пташиний послід). У період цвітіння і плодоношення зростає потреба у фосфорі і калії.
Всі добрива вносять після поливу, на вологий ґрунт, щоб уникнути опіку коренів. Якщо стиглі плоди будуть вживатися в їжу, то хімію можна замінити біогумусом.
Надлишок lпідживлення, як і його нестача, негативно позначається на рослині. Незасвоєна частина підживлення губить кореневу систему. Дефіцит поживних елементів не дозволить дереву правильно розвиватися, цвісти і плодоносити.
Період зимою
При відносному спокої:
-Температуру повітря підтримують не нижче 5-6°С. Оптимальна 10-15°С.
-Поливають рідко.
-Забезпечують додаткове освітлення.
Сторінка 1 з 1
Права доступу до цього форуму
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі